11 Şehir YHT ile Birbirine Bağlandı
Bakan Uraloğlu, demir yollarını devlet politikası haline getirerek, 2002 yılından itibaren bu alanda büyük bir gelişim hamlesi başlattıklarını ifade etti. YHT projeleri sayesinde İstanbul, Ankara, Sakarya, Kocaeli, Konya, Bilecik, Eskişehir, Karaman, Kırıkkale, Yozgat ve Sivas gibi 11 şehrin doğrudan birbirine bağlandığını belirten Uraloğlu, Türkiye’nin Asya ve Avrupa arasında köprü konumunu avantaja dönüştürmek için demir yollarına yapılan yatırımları artırdıklarını söyledi.
Demir Yolu Yatırımları ve Hedefler
Türkiye’nin demir yolu ağının toplam uzunluğunun 13 bin 919 kilometre olduğunu açıklayan Bakan Uraloğlu, bunun 11 bin 668 kilometresinin konvansiyonel, 2 bin 251 kilometresinin ise hızlı tren hatlarından oluştuğunu kaydetti. 2023 yılında YHT’lerle 11,9 milyon yolcunun taşındığını, 2024 yılında ise bu sayının 12,4 milyona ulaşmasını beklediklerini ifade etti.
Demir yolu projelerinde şu ana kadar 6 bin 978 kilometrelik kısmın tamamlandığını, 3 bin 776 kilometrelik projenin devam ettiğini ve 5 bin 785 kilometrelik yeni hat projesinin sürdüğünü belirten Uraloğlu, elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmalarının önemine değinerek, "Elektrikli hat uzunluğumuzu 2028 yılında 12 bin 561 kilometreye, sinyalli hat uzunluğunu ise 13 bin 772 kilometreye çıkarmayı hedefliyoruz." dedi.
Büyük Projelerin Katkısı
Uraloğlu, özellikle Ankara-Eskişehir-İstanbul YHT Projesi’nin Türkiye’nin ulaşım altyapısına yaptığı katkıyı vurguladı. Bu hattın Ankara-Eskişehir bölümünün 2009’da, Eskişehir-İstanbul kısmının ise 2014’te hizmete açıldığını ve bugüne kadar 55,7 milyon yolcunun taşındığını belirtti. Ayrıca Ankara-Konya-Karaman YHT Projesi ile 20,5 milyon yolcunun taşındığını, Konya-Karaman bölümünün ise 2022’de devreye alınmasıyla bu güzergâhta da önemli bir hareketlilik sağlandığını ifade etti.
Uraloğlu, tüm bu projelerin ulaşıma büyük katkılar sunduğunu, demir yolu taşımacılığını geliştirme yönündeki çalışmaların hız kesmeden devam edeceğini sözlerine ekledi.