Bayramda tatlı ve et tüketimine dikkat!

Bayramda tatlı ve et tüketimine dikkat!

​Ramazan boyunca farklı bir beslenme düzenine alışmış olan bünyenin bayramda öğün sayısını arttırması ve fazla besin tüketme isteğinden olumsuz etkilenebileceğine dikkat çeken uzmanlar, özellikle aşırı tatlı tüketimi konusunda uyarılarda bulunuyor.

Ramazan Bayramı'nda tüketilmesi ve tüketilmemesi gereken yiyecek ve içeceklerle ilgili tavsiyelerde bulunan Uzman Diyetisyen Uğurcan Başhan, bayramlarda en çok tercih edilen tatlı ve et tüketimi hususuna dikkat çekti.

Bayramlarda kişilerin beslenme konusunda bazı hassasiyetleri göz ardı ettiğini belirten Başhan, "Ramazan Bayramı bizim dini olarak kutladığımız iki bayramdan bir tanesi. Geleneklerimizde bir bayram namazından sonra aile içerisinde bir kahvaltı kültürümüz vardır. Kahvaltıdan sonra akraba ziyaretimiz oluyor. Yemek ısmarlanırken masada çeşit çeşit pastalar ve yemekler bulunur. Gittiğimiz yerlerde ev sahibini kıramadığımız için mecburen yemek ve tatlı yiyoruz ama ne yediğimize dikkat etmiyoruz." dedi.

"Tatlıları tüketirken kendi sağlığımızı dikkate alarak porsiyonlara bölmeliyiz"

Şerbetli yerine sütlü tatlı tüketimini öneren Başhan, "Bayramın ilk 3 gününde yiyeceğimiz yemeklerin porsiyonlarına ve özellikle kahvaltı sonrasındaki şekerli yiyeceklere çok dikkat etmeliyiz. Tatlıları tüketirken kendi sağlığımızı dikkate alarak porsiyonlara bölmeliyiz. Bunları yapmamız lazım çünkü şeker dengemizi bozar. Ayrıyeten yağ depolanır ve şeker düzenimiz bozulur. Bu yüzden çok dikkat edilmeli. Şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılara çok önem vermeliyiz." ifadelerini kullandı.

Aşırı et tüketiminin bazı hastalıklara öncülük ettiğini hatırlatan Başhan, konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

"Et ve protein tüketimi yöremizdeki oranı çok yüksektir. Gut hastalığının birinci sebebi fazla et tüketiminden kaynaklanıyor. Buna da çok dikkat etmeliyiz. Çünkü normal günlerimizde çok et tüketiliyor. Bayramda da herkes et ve pilav yaptığı için daha çok tüketiyoruz. Bu yüzden bayramın bir günü et tüketmeliyiz diğer günü ise sebze veya bakliyat tüketimine önem vermeliyiz. Bu şekilde yapılırsa bayram bizim için sağlıklı geçecektir." (İLKHA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki ve Sonraki Haberler