Kanada'nın Toronto kentindeki York Üniversitesi'nden psikologlar Raluca Barac ve Ellen Bialystok'un araştırmasına 6 yaşında sadece İngilizce ve İngilizce-Çince ya da Fransızca-İspanyolca konuşan 104 çocuk katıldı.
 
Psikologlar, çocuklara bilgisayarda hayvan resimleri ve renkler gösterdi ve bunları gördüklerinde bir düğmeye basmalarını istedi. Çocukların tamamı tek tuşa basmaları söz konusu olduğunda aynı hızla cevap verdi.
 
Hayvan ya da renk gördüklerinde iki ayrı tuşa basmaları istendiğinde ise iki dil konuşanların daha hızlı olduğu görüldü.
 
Ancak bilimadamları, kelime ve dilbilgisi testlerinden tek dil konuşan çocukların daha yüksek ''puan aldıklarını'' belirledi. Bunun, iki dil konuşan çocukların her iki dilin kelime ve dilbilgisini öğrenmek için de zaman harcamalarından kaynaklandığı belirtildi.
 
Araştırma, ''Child Development'' (Çocuk Gelişimi) adlı dergide yayımlandı.
 

Editör: Haber Merkezi