Bismil’de telefon kablosu hırsızları büyük zarar vermeye devam ediyorlar. Bismil’in Akpınar, Sanayi, Bozkurt ve Şentepe Mahalleri kablo hırsızlığı yüzünde Dünya ile iletişimin kesilmesine neden oldu.
 
Türk Telekom'un telefon kablolarını çalan hırsızlar Bismil’in mahallelerinde iletişiminin de kesilmesine neden oldu.
Çalınan telefon kabloları yüzünden Bismil’in bazı mahallelerin telefonları kesildi. Kablo hırsızları yüzünden 4 aydır Dicle mahallesinde iletişim sağlanamıyor
Mağdur olan vatandaşlar, telefon görüşmesi yapamadıkları için sabit ücret ödememek amacıyla aboneliklerini iptal ettireceklerini ifade etti.

TÜRK TELEKOM YETKİLİLERİ İSE BU HIRSIZLIKLARIN SÜREKLİ TEKRARLANDIĞINI BELİRTTİ.

Bismil Türk Telekom şefi Mehmet Kalan, "Biz direklere kabloları çekiyoruz, hırsızlar kesip çalıyor. Biz çekmekten bıktık, onlar çalmaktan bıkmadılar. Yani biz kabloları onardıkça hırsızlar kablo çalmaya devam ediyor. Sonuçta mağdur abonelerimiz oluyor. Dedi.
 
Hırsızlara karşı vatandaşların duyarlı olması gerektiğini ifade eden, Telekom şefi Mehmet Kalan, Vatandaşta artık hırsızlara karşı duyarlı olmalı, Hırsızlar 2 aydır Bismil’de hiçbir yerde kablo bırakmadı. Kablo hırsızlığı yüzünde yetiştirilemiyoruz. Kablo çekiliyor. Bakıyoruz 2 gün sonra kablo çalınmış, Biz Emniyetle gidip hırsızı yakalıyoruz. Yaşı tutmuyor diye serbest bırakılıyor. İddiasında bulundu.
 
MAHALLE MUHTARI VATANDAŞIN KABLOLARA SAHİP OLMAYA ÇAĞIRDI.
 
Diyarbakır’ın Bismil İlçesi’nde Türk Telekom’a ait internet ve telefon bağlantısını sağlayan fiberobtik kabloların çalınması nedeniyle vatandaşın mağdur olduğunu ifade eden Dicle Mahallesi Muhtarı Şehymus Arasan, Türk Telekom gelip kablomuzu onarıyor. Birkaç gün sonra yine hırsızlar çalıyor. Vatandaş olarak ta kablomuza sahip çıkmamız lazım. Çünkü mağdur olan biziz. Bu konuda Telekom yetkililerini suçlamıyorum. Her çağırdığımızda gelip kablomuzu onarıyorlar. Ama hırsızlar tekrar çalıyor. Diye konuştu. 
 
 “SABİT ÜCRET ÖDÜYORUZ AMA GÖRÜŞME YAPAMIYORUZ”
Dicle Mahallesi sakini Davut Gülseven, 5 aydır mahallesinde telefon olmadığını belirterek, “Biz ev telefonlarının 5 aydır sabit ücretlerini ödüyoruz. Her ay ortalama 20 TL’lik sabit ücret ödüyoruz. Bu soruna bir çözüm bulunmasını istiyoruz."dedi.
Yaşanan kablo hırsızlığından dolayı mağdur olduklarını dile getiren Dicle Mahallesi sakini Davut Gülseven, hırsızlığa karşı yeterince önlem alamayan Telekom yetkililerine sitem ederek, “Yaklaşık 5 aydır sürekli tekrar eden hırsızlıklar konusunda Telekom yeterince önlem alamıyor. Sağlam bir alt yapı olmadığı için hırsızlık olayları tekrarlanıyor. Hırsızlara davetiye çıkardığı için biz vatandaş olarak çok zor durumda kalıyoruz. Bence Emniyet, çalınan kabloları satın alan eskicileri kontrol altına alması gerekir.  Diye konuştu.
 
BAKIR FİYATLARI HIRSIZLARIN İŞTAHINI KABARTIYOR.
 
Dünya’da yaşanan ekonomik sıkıntılarla beraber artan bakır fiyatları hırsızların iştahını kabartıyor.
 
Dicle mahalle sakinleri, benzer hırsızlık olaylarının daha önce de yaşandığını, artan bakır fiyatlarıyla beraber bu tür vakaların görülmesinde artış kaydedildiğini belirttiler. Geçtiğimiz yıllarda 3-4 liradan alıcı bulan bakır, dünya ekonomik krizi nedeniyle 15-20 liraya yükselince, bu tür vakalarda artış olduğu belirtiliyor.
  

Editör: Haber Merkezi