Türkiye Pirinç Değirmencileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı ve Ulusal Hububat Konseyi Yönetim Kurulu Üyesi Turgay Yetiş, son iki gün içerisinde pirinç satışlarında düşüşün net yüzde 50 olduğunu öğrendiğini belirterek, "Pirinç için reklam kampanyaları düzenleyeceğiz. Pirinç sektöründeki bu gelişme diğer sektörleri de etkileyebilir" dedi.

İpsala Ticaret Borsası'nda düzenlenen toplantıda konuşan Yetiş, GDO'lu çeltik konusunun yerli üreticiyi de etkileyeceğini söyledi.

Tüketicinin pirincin nereden geldiğini bilmediği takdirde yemekten vazgeçebileceğini ifade eden Yetiş, "Bakanlıktan bize söylenen dünyada GDO'lu pirincin üretilmediği ve Türkiye'de de olmadığıdır. 4-5 zincir market dağıtım kanallarından gelen bilgiye göre, son iki gün içerisinde pirinç satışlarında düşüşün net yüzde 50 olduğunu öğrendim. Pirinç için reklam kampanyaları düzenleyeceğiz. Pirinç sektöründeki bu gelişme diğer sektörleri de etkileyebilir" diye konuştu.

İpsala Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Girgin, İpsala bölgesinin Türkiye'deki çeltik üretiminin yüzde 30'unu karşıladığını hatırlattı.

GDO'lu pirinç tartışmasının üretici ve fabrikaları etkilediğini anlatan Girgin, "Yerli pirinçte GDO'nun olmadığını, ürünlerimizi tahlil ettirerek insanlara anlatabiliriz. Pirincimize güveniyoruz. İthal edilen ürünlerde GDO'ya ilişkin soruşturma devam ediyor" ifadelerini kullandı.

Toplantıya, İpsala Çeltik Üreticileri Birliği Başkanı Mehmet Kerman, çeltik üreticileri ve fabrika sahipleri katıldı.

 

Editör: Haber Merkezi