Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, hızla gelişen dijitalleşmenin pazarlama, satış ve reklam alanlarında da büyük değişimlere yol açtığı, geleneksel yöntemlerin yerini dijital reklam ve uygulamalara bıraktığı belirtildi.
Açıklamada, dijital ortamlarda kişisel verilere dayalı hedefli reklamcılık ve yanıltıcı ticari tasarımlar kullanılarak, reklamlarla hedeflenen kişilere yönelik doğruluk ve tutarlılığın sağlanması için büyük miktarda verinin kullanıldığına dikkat çekildi. Bu durumun, kişisel verilerin korunması açısından bazı riskler barındırdığı vurgulandı.
Reklam uygulamalarının kişisel veri mahremiyetini ihlal ederek tüketici davranışlarını etkileyebileceği ve bu durumun, kişisel verilerin korunması hukuku ile tüketici korunması hukukunu bir araya getirdiği belirtildi.
Protokolün, hedefli reklamcılık ve yanıltıcı ticari tasarımlar konusunda toplum genelinde farkındalık yaratmak, dijital reklamlar ve uygulamalarla ilgili uluslararası düzenlemeleri takip etmek ve olası ihlallere karşı ortak politikalar geliştirmek amacıyla imzalandığı ifade edildi.
Bu iş birliği ile tüketicilerin dijital reklamlar ve uygulamalar konusunda bilinçlendirilmesi ve kişisel veriler üzerindeki kontrollerinin güçlendirilmesi amaçlanıyor.