Başvuru Şartları ve Gerekli Belgeler:
- 81 ildeki AFAD İl Müdürlüklerinden veya deprem afetinden etkilenen 11 ilde AFAD İl Müdürlüklerinin belirleyeceği ilçelerden başvuru yapılabilir.
- Başvuru sırasında aşağıdaki belgelerin ibraz edilmesi gereklidir:
- Tapu senedi fotokopisi
- Tapu ve emlak kaydı (vefat eden kişiye ait ise veraset ilamı veya aile nüfus kaydı)
- Köy muhtarından alınacak ve o yerin en büyük mülki amirine tasdik ettirilecek mülkiyet belgesi
- Elektrik ve su abonelik belgesi
- Evli evlatlar için yerleşim yeri belgesi veya hasarlı konuta ait aboneliğin adlarına olan elektrik veya su aboneliği belgesi
- Cins tahsisi yapılmayan hasarlı yapılarda, hasarlı konutun tapusu bağ, bahçe, arsa tapusu ise bu vasıflara ait tapu ile birlikte binaya ait belediyesinden alınacak emlak beyannamesinin bir örneği
Editör: Basri Akaydın