Başvuru Şartları ve Gerekli Belgeler:

  • 81 ildeki AFAD İl Müdürlüklerinden veya deprem afetinden etkilenen 11 ilde AFAD İl Müdürlüklerinin belirleyeceği ilçelerden başvuru yapılabilir.
  • Başvuru sırasında aşağıdaki belgelerin ibraz edilmesi gereklidir:
    • Tapu senedi fotokopisi
    • Tapu ve emlak kaydı (vefat eden kişiye ait ise veraset ilamı veya aile nüfus kaydı)
    • Köy muhtarından alınacak ve o yerin en büyük mülki amirine tasdik ettirilecek mülkiyet belgesi
    • Elektrik ve su abonelik belgesi
    • Evli evlatlar için yerleşim yeri belgesi veya hasarlı konuta ait aboneliğin adlarına olan elektrik veya su aboneliği belgesi
    • Cins tahsisi yapılmayan hasarlı yapılarda, hasarlı konutun tapusu bağ, bahçe, arsa tapusu ise bu vasıflara ait tapu ile birlikte binaya ait belediyesinden alınacak emlak beyannamesinin bir örneği
Editör: Basri Akaydın