Belediyenin yasaklamasından sonra da arabaların, tekrar şehir içi nakliye işlerinde çalışmasıyla trafik kazaları ve çevre kirliliğini artmıştı.

İl Trafik Komisyonu kararıyla yeniden yasaklandı

O dönemde İl Trafik Komisyonu kararıyla at arabalarının trafiğe çıkması yeniden yasaklandı. Nüfusunun yüzde 70'inin dar gelirli ailelerden oluşan ilçede, vatandaşlar nakliyat işlerinde at arabası taşımacılığı daha ucuz olması nedeniyle tercih ediyordu.

Bismil Belediyesi, at arabası sahipleri toplantı düzenledi

Bismil Belediyesi, at arabası sahipleri ile yaptığı toplantıda İl Trafik Komisyonu'nun kararını okuyarak bundan sonra at arabalarını çalıştırılmayacağını açıkladı.

Şükran Aydın: Karara uymayanlar cezalandırılacak!

Karara uymayanların cezalandırılacağını anlatan Bismil Belediye Başkanı Şükran Aydın, şu ana kadar 100 at arabası topladıklarını belirtti.

İlçede 150'nin üzerinde at arabası mevcuttu

İlçede 150'nin üzerinde at arabası olduğunu anlatan Aydın, bu arabaların şehir merkezinde çalışmasına kesinlikle müsaade etmeyeceklerini ifade etmişti.

At arabalarının tarihçesi

At arabası; atlar tarafından çekilen, insan veya eşya taşımak için kullanılan tekerlekli taşıt olarak ifade edilir.

Amaca ve yükün ağırlığına bağlı olarak bir veya birden fazla at tarafından çekilebilir. Tarla ve bahçe işlerinde kullanılanlardan, gezinti amaçlı faytonlara ve savaş arabalarına kadar farklı türlerde at arabaları mevcuttur.

MÖ 3000 yıllarında Mezopotamya'da rastlanır

Hayvanlar tarafından çekilen kasalı araçlara ilk olarak MÖ 3000 yıllarında Mezopotamya'da rastlanmıştır.

Önceleri öküzler ve eşekler tarafından çekilirken MÖ 2000 yıllarında atlar da kullanılmıştır. Zamanla ihtiyaca bağlı olarak çok çeşitli at arabaları üretilmiştir.

Kaynak: EROL BARAN