Schneider, bu eğilimin özellikle şirketlerini hedef almadığını, genel bir küresel trend olduğunu ve bölgedeki yerel şirketlerin bundan faydalandığını ifade etti. Ayrıca, bu eğilimin devam ettiğini ve bu yıl işlerin nasıl gelişeceğini göreceklerini aktardı.

McDonald's, Pizza Hut, KFC, Starbucks ile Avrupa merkezli şirketler Unilever ve Nestle

Protesto ve boykotların şirketlerin bilançolarına yansıdığına dair örnekler de verildi. Söz konusu şirketler arasında ABD'li restoran zincirleri McDonald's, Pizza Hut, KFC, Starbucks ile Avrupa merkezli şirketler Unilever ve Nestle bulunuyordu.

Orta Doğu'daki çatışmalar, bu şirketlerin finansal sonuçlarını olumsuz etkilerken, özellikle McDonald's, Starbucks ve Yum! Brands gibi şirketlerin Orta Doğu'daki satışları düşmüştü.

Unilever'in Endonezya'daki satışları da "Orta Doğu'daki jeopolitik duruma tepki olarak" çok uluslu şirketlerin markalarının boykot edilmesi nedeniyle azalmıştı.

Kaynak: DOĞRUHABER