Türkiye genelinde 2024 yılının ilk ayında meydana gelen 44 bin 719 trafik kazasında 195 kişinin öldüğü, 23 bin 534 kişinin ise yaralandığı belirlendi. Uzmanlara göre, bu artışın arkasında motosiklet kullanımındaki artış etkili. Kurye hizmetlerinin yaygınlaşması ve motosikletli kurye sayısının artmasıyla birlikte ülkede trafiğe kayıtlı motosiklet sayısı ilk kez 5 milyonu geçti.

Ancak bu artış, ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının da artmasına sebep oldu. 2021'de motosikletlerin oluşturduğu kaza oranı yüzde 15,1 iken, bu oran 2022'de yüzde 22'ye çıktı. 2023 yılında ise ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının yüzde 22,2'si motosiklet kazalarından kaynaklandı.

Selçuk Dedeoğlu, B sınıfı ehliyete sahip olanların 125 cc'ye kadar olan motosikletleri kullanabilmesi kararının doğru olmadığını düşünüyor. Bunun nedeni, motosiklet sürücülerinin araç sürücülerinden farklı beceri ve deneyime sahip olmaları. Bu durumun, trafikte daha fazla kaza riski yaratabileceğini ifade ediyor.

Trafik kazalarını azaltmak için ise Dedeoğlu, trafik eğitiminin müfredata eklenmesi ve denetimlerin artırılması gerektiğini savunuyor. Ayrıca, motosiklet kullanıcılarına yönelik daha kapsamlı eğitimlerin ve belgelendirmenin önemine vurgu yapıyor. Bununla birlikte, ticari şirketlerin kuryelere zaman baskısı yapmaması ve sürücülerin dikkat dağıtıcı davranışlardan kaçınması gerektiğini belirtiyor.

Son olarak, sürücülere güvenli ve defansif sürüş yapmaları çağrısında bulunuyor. Bu, diğer sürücülerin hatalarını tolere eden bir sürüş tarzı anlamına geliyor ve genel trafik güvenliğine katkı sağlayabilir.

Kaynak: İLKHA