Lityum-sülfür bataryalar, lityum-iyon bataryalara kıyasla daha fazla enerji depolama kapasitesine sahip ve daha ucuz üretilebiliyor. Bu nedenle, gelecekte birçok alanda lityum-iyon bataryaların yerini almaları öngörülüyor.

Ancak lityum-sülfür bataryaların da bazı dezavantajları var. Bunlardan en önemlisi, uzun şarj süreleridir. Tam şarj olması 10 saate kadar sürebilen bu bataryalar, bu nedenle yaygın olarak kullanılamıyor.

Yeni geliştirilen teknoloji ise bu sorunu çözmeyi amaçlıyor. Karbon malzeme ve kobalt-çinko kümelerinden oluşan yeni bir katalizör kullanan araştırmacılar, 5 dakikadan daha kısa sürede şarj olabilen ve büyük miktarda güce sahip bir batarya yapmayı başardı.

Adelaide Üniversitesi'nden Shizhang Qiao, bu buluşun enerji depolama teknolojilerinde devrim yaratabileceğini ve çeşitli uygulama alanları için yüksek performanslı batarya sistemlerinin geliştirilmesine yol açabileceğini söylüyor.

Araştırmacılar, bu teknolojinin ilk olarak tüketici elektroniği ve şebeke enerjisi depolama alanlarında kullanılacağını öngörüyor. Ayrıca, dikey iniş kalkış yapabilen elektrikli hava araçları, drone'lar ve daha geleneksel elektrikli araçlar gibi alanlarda da büyük bir potansiyele sahip olduğu belirtiliyor.

Gelion adlı bir Anglo-Avustralyalı batarya şirketi de lityum-sülfür batarya alanında önemli bir gelişmeye imza attı. Şirket, kendi lityum-sülfür batarya planlarının işe yaradığını gösteren ilk sonuçları paylaştı. Gelion, bu bataryaları dikey iniş kalkış yapabilen elektrikli hava araçları, drone'lar ve daha geleneksel elektrikli araçlar gibi ürünlerde kullanmayı planlıyor.

Gelion'un CEO'su, lityum-sülfür teknolojisinin enerji dönüşümünde önemli bir rol oynayacağını ve bu bataryaların ağırlık ve güvenliğin önemli olduğu birçok alanda kullanılacağını söylüyor.

CEO, "Li-S'nin potansiyeli uzun zamandır biliniyor ancak bu bataryaların performans avantajlarını elde etmek basit değil" dedi.

Bu yeni gelişmeler, lityum-sülfür bataryaların yakın gelecekte yaygın olarak kullanılmasının önünü açabilir. Bu da elektrikli araçlar ve tüketici elektroniği alanlarında önemli bir değişime yol açabilir.

Editör: Basri Akaydın