Diyarbakır Tüketici Hakem Heyeti Başkanı, Diyarbakır Ticaret İl Müdürü Zafer ATİK tüketicilere seslenerek;

“Marketlerde, mağazalarda yani insanların alışveriş yaptıkları yerlerde, tüketicilerin yaşadıkları en büyük sorunlardan biri, aldıkları ürünlerin kasa fiyatının etiket fiyatından farklı olmasıdır. Tüketiciler genelde benzer durumla karşılaştıklarında, haklarını bilmemeleri nedeniyle fiyat farkını ödemekte ya da ürünü iade etmektedirler.

Tüketicilere tanınan temel haklar, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’da düzenlenmiştir. Söz konusu düzenlemeye göre “Etiket, tarife ve fiyat listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat uygulanır.“ Bu düzenlemeyle birlikte, bu durumla karşılaştıklarında tüketiciler kendi lehlerine olan fiyatın uygulanmasını talep etme yetkisine sahip olmuşlardır.

Etiket fiyatı ile ilgili temel düzenleme bu olmakla birlikte bu konuyu daha detaylı bir şekilde düzenleyen Fiyat Etiketi Yönetmeliği de vardır. Bu yönetmeliğe göre istisnalar dışında, perakende olarak satışa sunulan malların üzerine kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde etiket asılması zorunludur. Ayrıca bu etiketlerin yanıltıcı ve aldatıcı bilgiler içermemesi ve hangi mala ait olduğu açıkça belli olacak şekilde konulması zorunludur. Bu yönetmelikte de etiket fiyatı ile kasadaki fiyatın farklı olması halinde, tüketicinin lehine olan fiyatın uygulanacağı düzenlenmiştir. Satışa konu edilen mal indirimli ise malın indirimli fiyatı ile birlikte indirimden önceki fiyatının da etikette gösterilmesi zorunludur. 
Cbe0236D 9B45 4E86 A608 99813339F85A

İşletmeler tarafından kasa ve etiket fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyatın uygulanmaması halinde tüketicinin ürüne ait etiket görseli ile kasa fişini de saklayarak şikayetlerinin ekinde sunmaları ve aykırı uygulamaların tespit edilmesi halinde, Ticaret İl Müdürlüklerince idari para cezası uygulanmakta ve ayrıca tüketici aleyhine oluşan fiyat farkı için Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru hakkı doğmaktadır.

Tüketicilerin oluşacak her türlü tüketici uyuşmazlığı karşısında Tüketici Hakem Heyetleri ile Ticaret İl Müdürlüklerine başvuruda bulunabileceklerini ve haklarının bu kurumlarca korunacağının bilincinde olması gerekmektedir.” dedi.

e devlette başvurabilirsiniz 

. Bireysel Müşteri Hakem HeyetiReklam ve Haksız Ticari Uygulama ŞikayetiTüketici Şikayet Bildirim Sistemi.

Kaynak: (Haber Merkezi)