Diyarbakır Havalimanı, son dönemlerde yaşanan sorunlar ile gündemden düşmüyor.

8 yıl önce hizmete açılan Diyarbakır Havalimanı binasında ’ısınma’ krizi yaşanıyor. Binada ısı merkezindeki arıza nedeniyle yolcular ve personeller saatlerce soğuk ortamda beklemek zorunda kalıyor.

Günde ortalama yaklaşık 6 bin yolcuya hizmet veren Diyarbakır Havalimanında yaz aylarında havalandırma sisteminin çalışmadığı ve yolcuların yazın da saatlerce sıcakta bekledikleri belirtiliyor.

CHP Sivas Milletvekili Ulaş Karasu, Diyarbakır Havalimanında yaşanan sorunları TBMM gündemine taşıdı.

Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu tarafından yanıtlanmasını istediği 5 soruluk önergeyi Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) başkanlığına iletti.

Karasu, soru önergesinin gerekçesi ile ilgili şunları söyledi;

“2016’da bölgenin en büyük havalimanı olarak hizmete açılan Diyarbakır Havalimanı, soğuk havaların etkisini artırdığı kış aylarında ciddi bir ısıtma sorunuyla karşı karşıya kalmıştır. Günde ortalama 6 bin yolcuya hizmet veren ve yaklaşık bin kişinin çalıştığı bu havalimanındaki ısıtma sistemleri 18 Eylül 2023 tarihinden bu yana çalışmamaktadır.

Isıtma sisteminde yapılmayan çalışmalar nedeniyle, yolcu ve çalışanlar büyük sorun yaşamaktadır. Aylardır havalimanında ısıtma sistemleri çalışmaması nedeniyle birçok birimde personeller hasta olarak görev yapmakta, yolcular saatler boyunca havalimanında üşüyerek beklemek zorunda kalmaktadır.”

Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu tarafından yanıtlanması isteğiyle şu soruları TBMM başkanlığına sundu;

1.Havalimanındaki iklimlendirme borularının konsülden kopup yere düşmesiyle birlikte ısınma sisteminin bozulduğu iddiası doğru mudur? Sorunun çözümü için yetkili kimdir? Önergenin verildiği tarihe kadar bu sorun neden çözülememiştir?

2.Diyarbakır Havalimanı’nın ısıtma-soğutma sisteminin bakım ve onarımı, önergede belirtilen 18 Eylül 2023 tarihinden önce en son ne zaman yapılmıştır? 

3.Önergeye konu ısınma sorunun çözümü için bir ihale yapılmış mıdır? Yapılan ihalenin iptal edildiği iddiası doğru mudur? Doğru ise gerekçesi nedir?

4.Sorunun çözümü konusunda ihmali olan kişi ya da kişiler var mıdır? Var ise bu kişiler hakkında yapılan idari bir işlem söz konusu mudur?

5.Sorun tam olarak ne zaman çözüme kavuşacak, çalışanların ve yolcuların mağduriyetleri giderilecektir?

Muhabir: (Erol Baran)