Fetvada, zekâtın geçerli olma şartlarından birinin, verilen kişinin Kur'an-ı Kerim'de belirtilen fakirlik sınıflarından birine dahil olması gerektiği belirtildi. Hak etmediği bilinen birine zekât verilirse, zekâtın geçerli olmayacağı ifade edildi.

Farklı Mezheplerde Görüş Farklılığı

Fetvada, Hanefi ve Şafii mezheplerinin konudaki görüşlerine de yer verildi.

  • Hanefi Mezhebi: Hak ettiği düşüncesiyle birine zekât verilir de sonra muhtaç olmadığı ortaya çıkarsa, zekât geçerli sayılır.
  • Şafii Mezhebi: Zekât alan kişinin muhtaç olmadığı ortaya çıkarsa;
    • Zekât olduğu belirtilmişse ve mal hala mevcutsa, geri alınır.
    • Zekât olduğu belirtilmemişse veya mal geri alınamıyorsa, zekât veren kişi sorumluluktan kurtulmaz.

 

Kaynak: (İLKHA)