Bismil-Diyarbakır karayolu Safir sitesi ve Başakşehir site konutları insan hareketliliğinin arttığı noktada yaya geçidinin olmaması, vatandaşları tehlikeli bir şekilde yolun karşısına geçmek zorunda bırakıyor.

Bismil Başakşehir sitesi 10 blok 296 daireden oluşuyor. Başakşehir sitesi 2004 yılında inşaat yapımına başladı. 2014 yılında 10 blok inşaatı bitti. 

Safir sitesi 2020 yılında başlayan inşaatı 315 dairelik olup, halen inşaatı devam ediyor. Safir evleri Sitesi şuan%85 doluluk oranına sahiptir. 

Geçen sene Bismil-Diyarbakır karayolu site sakinleri eylem yaptı. Site karşısında orta refüj yapıldı. Bismil ilçesinden Safir ve Başakşehir sitesine giden öğrenci, çoluk çocuk ve bay ile bayanlar site karşısındaki yolda inip, direkt yolun karşısına geçmeye çalışıyor. Yayaların tehlikeli geçişi kameralara yansıdı.

Üst geçidin yapılması birçok tedbiri de beraberinde getirecektir”

Söz konusu yola geçiş için yapılabilecek üst geçidin yayalar ve şoförler açısından güvenli bir yöntem olacağına değinen site sakinleri, “Üst geçidin yapılması hem yayayı hem de araçları rahatlatacaktır. Üst geçit yapılmasının yayalara çok büyük kolaylık sağlayacağını düşünüyoruz. Gerekli önlemleri yetkililerin alacağına inanıyorum” şeklinde konuştu.

Bismil Köprüsünden Köseli mahallesine kadar Tali yolların yapılması gerekmektedir 

Bismil-Diyarbakır karayolu aynı zamanda hem ulusal ve hemde uluslararası bir yol, bu yol, Bismil için çok önemlidir. Bu yol Diyarbakır şehir merkezinde Urfa yolu gibi yeni tali yollara ihtiyaç vardır. Yapılar Bismil -Diyarbakır karayolunda en az 40-50 metre uzakta yapılaşma olmalıdır.